Cursus zakelijk Nederlands; ideaal om het zakelijk Nederlands te verbeteren!

Vind je het lastig de juiste toon te vinden in je verslagen, e-mails en rapportages? Loop je af en toe vast op spelling of grammatica? Weet je de betekenis niet van uitdrukkingen, spreekwaarden en gezegden?

De cursus zakelijk Nederlands, persoonlijk en altijd op maat

Om te beginnen stemmen we de cursus zakelijk Nederlands altijd af op je wensen, leerdoelen en mogelijkheden. Bovendien ervaar je hoe leuk het is om met de Nederlandse taal bezig te zijn. Ten slotte krijg je plezier in schrijven van brieven en e-mails. Tot slot leer je helder en duidelijk je kernboodschap over te brengen. Tijdens de lessen kunnen voorbeelden gebruikt worden vanuit je dagelijkse werk. Door een correcte toepassing van de Nederlandse spelling en grammatica breng je in de juiste toon je boodschap professioneel over. Alle Nederlandse taaltrainingenzijn 100% maatwerk.

De cursus zakelijk Nederlands is afgestemd op je werkzaamheden, organisatie en branche

Mail naar sales@ilc-talen.nl of bel met 0416 563000

Vraag meer informatie aan

Hoe ziet de cursus zakelijk Nederlands er eigenlijk uit?

Lesprogramma's

  • Individueel en intensief
  • Individueel en semi-intensief
  • Individueel gefaseerd
  • Gefaseerde groepstraining
  • Workshop

Lesmethode

  • Effectief door uitvoerige intakeprocedure
  • Lesmateriaal is aangepast aan instapniveau
  • Gericht op schrijfvaardigheid
  • Praktijkgericht dus direct toepasbaar

Leslocaties

  • ILC - Vlijmen
  • Incompany
  • Online

Bestaat er een talenknobbel?

De één kan beter en sneller een vreemde taal leren dan de ander. Wanneer iemand goed is in het spreken van meerdere talen, wordt wel gezegd dat zo iemand een talenknobbel heeft. Iedereen weet dat dat niet letterlijk bedoeld is: iemand met een talenknobbel herkennen we niet aan een grote bult op zijn hoofd. Vroeger dacht men wel degelijk dat mensen een letterlijke talenknobbel konden ontwikkelen. Een goed ontwikkeld taalvermogen zou gepaard gaan met het groeien van het hersengebied dat hiervoor verantwoordelijk was. Dit deel van het brein zou zelfs zo groot kunnen worden dat het van binnenuit tegen de schedel drukte, met name rond de ogen. Nu weten we wel beter.

Er zijn delen van de hersenen gespecialiseerd in een taal leren, maar ze zijn dat vooral in samenspraak met andere gebieden. Wie verschillende talen spreekt gebruikt overlappende delen van de hersenen, en traint onbewust zijn of haar vaardigheid tot cognitieve controle. Veel mensen begrijpen liedjes in een andere taal met gemak en leren moeiteloos een taal spreken en begrijpen. Achter deze vanzelfsprekendheid schuilt een zeer complex samenspel van informatiestromen in het brein. Daarvan is al heel wat begrepen, en tegelijkertijd liggen nog veel vragen open. Hoe de natuur onze hersenen heeft behangen met het wonderlijke vermogen tot taal is een oude vraag, met een antwoord in de toekomst.

Cursus zakelijk Nederlands volgen om krachtig te kunnen communiceren

Zakelijk correct taalgebruik kan een wereld van verschil maken. Denk aan een tevreden of ontevreden relatie maar ook, wel of niet aangenomen worden voor een superleuke functie!

Contact tussen bedrijven verloopt in Nederland meestal schriftelijk, met andere woorden, brieven, offertes en e-mail: het valt allemaal onder de schriftelijke communicatie. Al met al om het vertrouwen van een klant of relatie te winnen en om misverstanden te voorkomen, is het belangrijk dat je de juiste woorden kunt kiezen.

Leuke taal weetjes

Multitasken is bewezen slecht te zijn voor de kwaliteit van denken en werken.
Net zoals ijzer veranderen in goud is multitasken een illusie: het bestaat niet.
Gebruikt een geheugentechniek waarbij je in je hoofd beelden verbindt aan een woord.
Tijdens het leren en je geheugen test door jezelf te overhoren.
Na elke afleiding kost het gemiddeld 7 minuten tijd om weer terug in concentratie te komen.
Hersenen groeien bij het leren van tweede taal.
Het Chinees wordt het meest gesproken. 873 miljoen mensen spreken Mandarijns als eerste taal en 178 miljoen als tweede.
765 miljoen mensen spreken Engels waarvan ‘slechts’ 335 miljoen als eerste taal.
Het Engels heeft de grootste woordenschat met maar liefst 250.000 woorden.
466 miljoen mensen spreken Spaans waarvan 406 als eerste taal.
Talen zijn allemaal met elkaar verbonden, net als een familie. De meeste Europese talen behoren tot de Indo-Europese taalfamilie.
Binnen de Indo-Europese taalfamilie behoren de meeste Europese talen tot drie groepen: de Germaanse, Romaanse en Slavische taalfamilie.
Germaanse talen zijn onder andere: Deens, Noors, Zweeds, Duits, Nederlands en Engels.
Romaanse talen zijn onder andere: Italiaans, Frans, Spaans, Portugees en Roemeens.
Slavische talen zijn onder andere. Russisch, Oekraïens, Pools, Tsjechisch, Slowaaks, Sloveens, Servisch, Kroatisch, Macedonisch en Bulgaars.
De meeste Europese talen gebruiken het Latijnse alfabet, maar veel Slavische talen gebruiken het Cyrillisch alfabet. Grieks, Armeens, Georgisch en Jiddisch hebben hun eigen alfabet.

1 op 1 Zakelijk Nederlands leren

  • Maatwerk taaltraining zakelijk Nederlands

Zakelijk Nederlands wil je leren met inhoudelijke en afwisselende lessen zodat zinvolle opdrachten betrekking hebben op je leerdoel.

  • Leer de taal en cultuur van een native speaker

Door de interactieve één-op-één cursussen leer je de zakelijk Nederlandse taal op een prettige manier.

  • Kwalitatieve, professionele lessen dankzij NRTO-keurmerk

Kwaliteit en professionaliteit in de opleidingenmarkt verdienen een keurmerk. Een aanbieder met het NRTO-keurmerk voldoet aan hoge kwaliteitseisen en is hierop getoetst door een externe certificerende instelling. ILC is in het bezit van  het NRTO-keurmerk omdat wij transparant zijn over onze diensten.  Wij hebben een professionele omgang met onze klanten.

Wij streven naar een perfecte dienstverlening. Mocht je ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn, dan horen wij dat graag. Een gesprek met de betrokken medewerker of trainer leidt meestal tot een bevredigende oplossing. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je een klacht indienen. Met deze procedure willen wij benadrukken dat wij veel waarde hechten aan een goede relatie met onze klanten. De klacht nemen wij altijd serieus en zien wij als kans om onze dienstverlening te verbeteren.

 

.