Presentatievoorbereiding en proofreading

  • In een andere taal uw publiek inspireren
    Het doel van een presentatie is om in een specifiek kader of binnen een bepaalde tijd uw publiek te informeren, inspireren over een bepaald product of thema. Professioneel presenteren in een andere taal vergt meer dan alleen een standaard PowerPoint presentatie.
  • Een gedegen voorbereiding
    Een goede presentatie is een afgerond en afgestemd geheel. Het vergt dan ook een gedegen voorbereiding. Denk bijvoorbeeld aan een publieksanalyse en wat zijn uw primaire en secundaire doelstellingen. Denk ook aan culturele aspecten.
  • Een hoge context cultuur waar indirect en impliciet gecommuniceerd wordt
    Heeft u te maken met een lage context cultuur waar direct en expliciet gecommuniceerd wordt of geeft u de presentatie in een hoge context cultuur waar indirect en impliciet gecommuniceerd wordt. Proofreading of proeflezen is een belangrijk onderdeel van de training ‘Presentatievoorbereiding’.
  • Proofreading of proeflezen is een belangrijk onderdeel
    Proofreading houdt in dat we kritisch kijken naar vocabulaire, grammatica, content en zinconstructies. Sluiten deze aan bij de doelgroep waarvoor de presentatie bedoeld is? Een goede presentatie wordt mede bepaald door de kwaliteit van de schriftelijke inhoud.
  • Uitspraak en intonatie
    Succes wordt behaald door een levendige intonatie en een juiste uitspraak. Een verkeerde uitspraak kan zelfs leiden tot een geheel ander woord.
  • Vertrouwelijk behandeld
    Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd en dus strikt geheim gehouden voor derden.
  • Flexibel in locatie
    Deze presentatietraining kan verzorgd worden bij u op locatie, incompany, of bij ons op het instituut in Waalwijk.

Slot opmerking

Een traject wordt bepaald door uw doelstelling en wens. De leerstijl en het niveau wordt vastgelegd door een grondig en uitvoerig vis-à-vis intakegesprek.

Vraag de Presentatievoorbereiding aan

  • Cultuur en communicatie is de sleutel tot internationaal succes
  • Communiceert u indirect en impliciet
  • Of wilt u doelgroep een directe uitleg tijdens de presentatie
  • Culturele achtergronden begrijpen, om verschillen te overbruggen
  • ‘Ja’ kan zowel ‘ja’ als ‘nee’ betekenen