20 mei, 2022
Algemeen

Tips bij het aanleren van de Japanse taal door ILC

Er zijn veel cursisten die de Japanse taal willen leren en daarom deelt International Language Centre een aantal tips. Deze tips bieden ondersteuning bij het leren van de Japanse taal. Er zijn diverse manieren om een vreemde taal te leren. Naast digitaal een taal leren blijft een taaltrainer van onmisbare waarde want een persoonlijke taaltrainer is een grote bron van informatie.

Zelf leren schrijven van Hiragaga en Katakana

Er zijn Japanse docenten die het zelf leren schrijven van ‘Hiragana’ en ‘Katakana’ op papier, belangrijk vinden. Volgens hen helpen de schrijfbewegingen je de Japanse tekens beter in het geheugen te verankeren. Het verwerken van informatie is een persoonlijk proces, iedere cursist heeft een andere leerstijl. ILC is een voorstander om rekening te houden met deze persoonlijke leerprocessen. Daarom levert ILC altijd maatwerk, zodat iedere cursist een taal in de juiste context kan leren. Een taal leren is meer dan woorden!

Een specifieke taal beter beheersen?

Veel cursisten volgen een taaltraining bij ILC om een specifieke taal beter te beheersen.  Vaak heeft men de behoefte om zichzelf verder te verbeteren in de vreemde taal zodat zij in de zakelijke sfeer beter begrepen worden. Spreken en schrijven in de taal van de ander brengt je dichter bij elkaar. De juiste taal en toon spelen daarbij een hoofdrol. Culturele verschillen in context kunnen daarbij een valkuil zijn. Onze taaltrainers zijn gespecialiseerd in zakelijke communicatie en helpen de cursist graag naar een hoger niveau in het professioneel zakelijk communiceren. Door jezelf te verbeteren in jouw zakelijke communicatie zal jij je (nog) zekerder gaan voelen en dit zal ervoor zorgen dat de communicatie nog beter verloopt.

Wat zijn eigenlijk de soorten communicatie binnen de zakelijke dienstverlening en waarom is de communicatie zo belangrijk?

Bedrijven hebben interne communicatieprocessen, externe communicatieprocessen, marketing- en verkoop communicatie, formele communicatie, informele communicatie en  een verscheidenheid aan verschillende stijlen voor communicatie in verschillende rollen en niveaus. De wijze van communiceren binnen een organisatie zal meestal plaatsvinden middels een mail, vergadering, presentatie een-op-een-gesprek of telefoongesprek. De kwaliteit van de communicatie is van groot belang omdat het bedrijfsleven zeer concurrerend is. De wijze hoe je overkomt bij de prospect of klant is direct gelinkt aan het succes van jouw bedrijf of organisatie.

ILC helpt je graag bij het effectief communiceren binnen de zakelijke dienstverlening

ILC helpt je graag bij het effectief communiceren binnen de zakelijke dienstverlening zodat je in de toekomst nog succesvoller zult zijn. Of je nu zaken doet in het Japans, Russisch, Zweeds, Zakelijk Duits, Pools of Arabisch, ILC levert de gewenste native taal professional en gaat graag de uitdaging aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Mis nooit een onderwerp, schrijf in op de nieuwsbrief:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.