4 april, 2022
Algemeen

Professioneel communiceren & professionele communicatie in een vreemde taal. Dat is te leren!

Hoe communiceer je als een professional in een internationale omgeving? Antwoord op die vraag is dat je een aantal vaardigheden moet beheersen. Naast bepaalde empathische vaardigheden is ook een goede talenkennis noodzakelijk om professionele communicatie na te streven. De communicatie verloopt door minder misverstanden als men een bepaalde kennis heeft van een taal en cultuur. Deze taalvaardigheden leer je bij International Language Centre. ILC is een uniek taleninstituut dat beschikt over ruim 30 jaar ervaring in het verzorgen van maatwerk taaltrainingen in ruim 20 vreemde talen. Ben je voornemens je business op de internationale kaart te zetten? Zorg ervoor dat je dan een beter woordje zakelijk Engels spreekt. Omdat het Engels de voertaal is van de internationale zakenwereld.

Wie communiceert in een andere taal verlegt per definitie zijn grenzen. Professionals die de taal en cultuur van hun handelspartner begrijpen en spreken hebben absoluut een voorsprong. Denk bijvoorbeeld aan: in hoeverre is je taalgebruik?  Is dit helder & gestructureerd, samenhangend, vloeiend en nauwkeurig? Dus, hoe goed is jouw zakelijke communicatie in een vreemde taal?

PROFESSIONEEL COMMUNICEREN ALS BASIS VOOR EEN GROOT VERTROUWEN

Soms vereist effectief en beleefd zakelijk telefoneren in het Nederlands al een uitbreiding van de zakelijke woordenschat. Een individuele cursus zakelijk Nederlands volg je als je teveel stress ervaart tijdens het voeren van zo’n zakelijk gesprek of als je enorm veel twijfels hebt bij het opstellen van bijvoorbeeld een e-mailbericht.

Resultaatgericht telefoneren in bijvoorbeeld het Engels, Duits, Frans of Spaans is een nog grotere uitdaging. Wanneer je de juiste woorden en uitdrukkingen toepast en handelt volgens afspraak, ontstaat bij de Internationale relatie een vertrouwensband. Je hebt de klant gehoord en begrepen. Hoewel de jongere generatie over het algemeen steeds beter de Engelse taal beheerst is het nog steeds voor vele internationale connecties belangrijk om in hun moedertaal te kunnen communiceren: dit schept zekerheid en vertrouwen. Wat voor de jonge generatie geldt, geldt in nog sterkere mate voor de oudere generatie.

TELEFONEREN IN EEN ANDERE TAAL ZONDER STRESS

Wil je nog succesvoller zijn in de samenwerking met internationale klanten, collega’s en zakenpartners dan adviseren we om de organisatie hierop voor te bereiden. Let erop dat je internationale klanten ook telefonisch en per e-mail correct en beleefd te woord gestaan worden. ILC biedt lesprogramma’s aan op maat, om hiermee het zakelijke taalgebruik te verbeteren. Dit is mogelijk voor groepstaaltrainingen en individuele taaltrainingen. De zakelijke taaltrainingen op maat geven we in de talen Engels, Frans, Duits en in ruim 20 andere vreemde talen. Onze klanten begeleiden wij al ruim 30 jaar in deze belangrijke professionaliseringsslag. Een goede talenkennis resulteert in een betere communicatie. Professionele communicatie resulteert in efficiënter werken en een prettigere werksfeer. Hetgeen resulteert in een meer professionele werkomgeving. Lees meer over telefoneren in een andere in de blog ‘Telefoneren in het Duits‘. 

Op zoek naar meer informatie over onze taaltrainingen? Bekijk dan 1 van onze volgende pagina’s:

Mis nooit een onderwerp, schrijf in op de nieuwsbrief:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.